divendres, 17 de juny del 2016

Teatroteca: selecció d'obres de teatre en vídeos


Ens agrada el teatre però no sempre tenim l'oportunitat de veure'n (sobretot els que vivim en pobles). Ara, gràcies a Teatroteca tenim l'oportunitat de gaudir, des de casa i per mig de l'ordinador, d'un grapat d'obres de teatre. El responsable d'aquesta interessant projecte és el Centro de Documentación Teatral, de l'INAEM. És fantàstic. Doneu-li una ullada i ho comprovareu.



Teatroteca es un servicio de préstamo en línea de carácter gratuito que pone a disposición de los usuarios con Carné del CDT una creciente selección de grabaciones en vídeo de representaciones teatrales que abarcan una parte importante de la historia reciente del teatro español. Es, sobre todo, una herramienta de análisis y estudio ideada para investigadores, docentes, profesionales de la escena y comunicadores especializados.
 

Per accedir a les obres cal enregistrar-se -és gratuït-. Les obres estan seleccionades en diferents apartats:


 A més tenen un buscador intern que ens facilita trobar les obres teatrals. 

En la actualidad atesora cerca de 5.000 grabaciones propias, ya digitalizadas, que en más de su mitad se corresponden con obras producidas por el Inaem (en concreto por el Teatro de la Zarzuela, Centro Dramático Nacional, Compañía Nacional de Teatro Clásico y por el desaparecido Centro Nacional de Nuevas Tendencias Escénicas), a las que se unen otras muchas pertenecientes a otras instituciones o compañías públicas o privadas.

A l'apartat d'ESO y Bachillerato s'inclouen una selecció de grabacions teatrals que són molt útils com a eina per a l'ensenyança del teatre a l'aula.

 A més tenen un buscador intern que ens facilita trobar les obres teatrals.

dijous, 16 de juny del 2016

El aprendiz, de Marian Espinosa: presentació a la Biblioteca de Cocentaina el dijous 23 de juny de 2013



El temps va passant a corre-cuita i ja tenim l'estiu ací. Però, abans d'anar-se'n de vacances tenim una última cita a la Biblioteca de Cocentaina, molt important, perquè l'escriptora contestana Marian Espinosa presenta el seu llibre El aprendiz, editat per Tandaia.

Així, que teniu una cita aquest proper dijous, dia 23 de juny de 2016, a les 19:30 hores, al saló d'actes de la Biblioteca de Cocentaina. Marian Espinosa ens xerrara del seu llibre, una novel·la molt interessant sobre l'amor i els somnis, sobre la lluita per aconseguir allò que desitgem.
Berta, una mujer actual e independiente, tendrá que optar entre renunciar a su sueño más oculto, o lanzarse a lo desconocido en busca del amor verdadero. Una historia emocionante y romántica, que juega con los sentimientos y la aventura, donde los personajes buscarán su lugar y su momento.
Desde la nostálgica Coruña hasta la cálida Valencia, pasando por el vibrante Boston del siglo pasado. Una historia que hará que el lector se pregunte cuánto hay de realidad, y cuánto de fantasía.





 Us invitem a tots i totes!